יעל מבקרת בקולנוע
מערכת הפורומים של האתר
 
 שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   הרשמההרשמה 
 פרופילפרופיל   התחבר/י כדי לבדוק הודעות פרטיותהתחבר/י כדי לבדוק הודעות פרטיות   התחבר/יהתחבר/י 
אינדקס הפורומים של יעל מבקרת בקולנוע

סקר הבמאי האהוב
לך לעמוד 1, 2  הבא
 
   נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב    אינדקס הפורומים של יעל מבקרת בקולנוע -> דיוני קולנוע
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר/ת הודעה
munchie
חבר/ת פורום
חבר/ת פורום


בפורום מ: 6/06/02
הודעות: 44

הודעהפורסם: 23:32 2/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

נראה לי שלכל חובב קולנוע יש איזה במאי אחד או שניים שהוא מעריץ. אצלי יש שניים כאלה:

1. סטנלי קובריק ז"ל - הסרטים שלו תמיד היו יחודייםף והסגנון שלו פשוט מבריק!

2. דארן ארונופסקי - ראיתי רק שני סרטים שלו:
Requiem ו-PI. אני חייב לאמר, הוא עושה קולנוע מלהיב, והוא עושה את זה כמו שרפאל היה מצייר פרסקו... פשוט מדהים!

אז מי הבמאים המוערצים שלכם?
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית בקר באתר המפרסם
יניב חקמן
חבר/ת פורום ותיק/ה
חבר/ת פורום ותיק/ה


בפורום מ: 11/06/02
הודעות: 184
מיקום: הרצליה

הודעהפורסם: 23:51 2/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

יש כמה:
1. רידלי סקוט- ללא ספק במאי האווירה הטוב ביותר.
2. דיוויד פינצ'ר- ללא ספק הבמאי המבריק ביותר.
3. האחים כהן- מביאים קולנוע ציני, מצחיק, עצוב, מאוד חכם, ושנינות מיוחדת שרק הם יכולים.
4. וויליאם פרידקין- יכול להיות שאני אומר את זה בעיקר בגלל "מגרש השדים" המושלם, אבל "הקשר הצרפתי" המרתק והחידוש הטלוויזיוני המלהיב ל"12 המושבעים" גרמו לי להעריך את הבמאי הזה מאוד.
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית בקר באתר המפרסם
פנגו חתול קטן
חבר/ת פורום ותיק/ה
חבר/ת פורום ותיק/ה


בפורום מ: 11/06/02
הודעות: 218
מיקום: ירושלים

הודעהפורסם: 19:48 3/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

אני מאוד אוהב את טוד סולונדז, שמלבד במאי מצויין הוא גם מצויין בתפקיד "מבקר המדינה של החברה האמרקית", כי "ברוכים הבאים לבית הבובות"
הנו סרט מדהים! וכך גם "אושר"

למרות שזה ישמע נדוש, אני אוהב את סטיבן שפילברג כי הוא פשוט גאון!

וגם אני אוהב את ה"במאי שלא ניתן לזכור את שמו" שבאים בכשרון רב את "החוש השישי" שהנו סרט ע-נ-ק?

מלבד זאות, האחים כהן עושים עבודה מצוינת ב"אחי איפה אתה?" וגם ב"ריצחות פשוטות" אבל דווקא פחות התלהבתי.
פנגו

[ הודעה זו נערכה על-ידי: פנגו חתול קטן בתאריך 2002-07-07 23:15 ]
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית
munchie
חבר/ת פורום
חבר/ת פורום


בפורום מ: 6/06/02
הודעות: 44

הודעהפורסם: 20:13 3/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

שכחתי להזכיר את האחים כהן, וכמובן את המאסטר של המתח: אלפרד היצ'קוק...
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית בקר באתר המפרסם
Jupiter
חבר/ת פורום
חבר/ת פורום


בפורום מ: 9/06/02
הודעות: 28

הודעהפורסם: 20:48 3/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

איכשהו תמיד נראה לי שהתסריטאי הרבה יותר חשוב מהבימאי (אולי אני פשוט לא מבין את תפקיד הבמאי כראוי)
בכל אופן: דייויד פינצ'ר הוא האהוב עלי, אבל יש את הבמאים שכבר הזכירו שהם פשוט מצוינים: הבמאי של מנגוליה, הבמאי של רקוואים לחלום.
בנוסף, אני רוצה לציין לשבח את בן סטילר, שהוא אמנם לא מבריק אבל הסרטים בבימויו הם תמיד כיפיים לצפיה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני כתובת AIM Yahoo Messenger MSN Messenger מספר ICQ
סמדר
חבר/ת פורום
חבר/ת פורום


בפורום מ: 24/06/02
הודעות: 60
מיקום: אזור ירושלים

הודעהפורסם: 23:23 3/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

אני לא אוהבת במאים.

[ הודעה זו נערכה על-ידי: QB* בתאריך 2002-07-04 00:30 ]

בעצם, חוץ מהיצ'קוק.





[ הודעה זו נערכה על-ידי: QB* בתאריך 2002-07-04 00:30 ]
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני
Oren the Snark
חבר/ת פורום ותיק/ה
חבר/ת פורום ותיק/ה


בפורום מ: 2/07/02
הודעות: 196
מיקום: ירושלים

הודעהפורסם: 23:32 3/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

הרבה מהבמאים הגדולים גם כתבו את התסריטים או שיכתבו אותם או רדו בכותבי התסריטים. מי למשל?
היצ'קוק - גאון (אם כי הטוויסטים הפסיכולוגיים קצת בנאליים אחרי שכולם מחקים אותו).
ברגמן....לא צריך להכביר מילים.
אורסון ווילס.
וודי אלן (טוב יש נפילות כמו בננות הנורא).
פולנסקי, קופולה, קורסאווה. קישילובסקי.
וגם קלינט איסטווד לא רע בתור במאי.
פשוט שווה לראות סרטים שלהם.
אה, נזכרתי, גם דיוויד מאמט (ואישתו שחקנית מופלאה).

[ הודעה זו נערכה על-ידי: Oren the Snark בתאריך 2002-07-04 00:33 ]

[ הודעה זו נערכה על-ידי: Oren the Snark בתאריך 2002-07-04 00:34 ]
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני
קרן
כוכבת אתר
כוכבת אתר


בפורום מ: 6/06/02
הודעות: 2018
מיקום: חיפה

הודעהפורסם: 10:04 4/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

הבמאי האהוב שלי והסרט הכי טוב שלו בעיני:

היצ'קוק: "החבל" ו"חלון אחורי"

צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני בקר באתר המפרסם
Jupiter
חבר/ת פורום
חבר/ת פורום


בפורום מ: 9/06/02
הודעות: 28

הודעהפורסם: 13:07 4/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

בבקשה, אל תסקלו אותי בקלטות וידאו של "זולנדר", אבל מישהו יכול להסביר לי (ברצינות!) מה ההתלהבות מהיצ'קוק?
דרך אגב, הייתי רוצה גם להוסיף את וודי אלן, שאמנם זקנתו מביישת את בחורותו, אבל אני עדיין זוכר לו חסדי נעורים מ"אליס", "הרומן שלי עם אנני", ועוד
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני כתובת AIM Yahoo Messenger MSN Messenger מספר ICQ
מסמר חלוד
חבר/ת פורום
חבר/ת פורום


בפורום מ: 26/06/02
הודעות: 99
מיקום: מרכז

הודעהפורסם: 18:31 4/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

זאת בעיה קשה , כמעט כמו לומר מה הסרט הטוב של כל הזמנים.
אבל אם תלחצו אותי לקיר , אז הגדולים שלי ( ויסלחו כל השאר.. ) הם:
היצ'קוק - כל מילה מיותרת.
אורסון וולס - רק סרט גדול אחד עשה וולס , אבל איזה סרט....
וודי אלן בסרטיו המוקדמים יותר.
דוויד פינצ'ר - גאון הדור הצעיר.
גם אני מאד אוהב את העבודה של קלינט איסטווד.
המשך יבוא בהמשך ( חייב לחזור לעבודה ).
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני
יעל
מבקרת בקולנוע
מבקרת בקולנוע


בפורום מ: 5/06/02
הודעות: 1581
מיקום: חיפה

הודעהפורסם: 19:26 4/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

טוב, אני מאד אוהבת את הסרטים של "האחים כהן" וראיתי לאורך השנים מספיק סרטים שלהם כדי לדעת שהם באמת עושים את מה שהם עושים היטב! (גם אם יואל הוא תמיד הבמאי ואיתן המפיק - או להפך - די ברור שהסרטים הם יצירת משותפת).

לגבי היצ'קוק, ראיתי הרבה סרטים של היצ'קוק ואהבתי אותם, אבל אני לא יודעת מה באמת הופך אותו ל"במאי גאון". אשמח לשמוע פרשנות כלשהי. QB? מישהו? חיוך
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית בקר באתר המפרסם
יעל
מבקרת בקולנוע
מבקרת בקולנוע


בפורום מ: 5/06/02
הודעות: 1581
מיקום: חיפה

הודעהפורסם: 19:27 4/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

הממ... בדיוק נזכרתי שדווקא את "האיש שלא היה שם" לא במיוחד אהבתי... האם אני מפתחת בעיות זכרון עקב שהייה מוגברת בדיון על "ממנטו"?
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית בקר באתר המפרסם
Oren the Snark
חבר/ת פורום ותיק/ה
חבר/ת פורום ותיק/ה


בפורום מ: 2/07/02
הודעות: 196
מיקום: ירושלים

הודעהפורסם: 23:33 4/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

קצת קשה להסביר בקיצור למה היצ'. כתבו על זה ספרים שלמים. יש ספר של טריפו על היצ'קוק, אני לא חושב שהוא תורגם לעברית, יש ספר עב כרס של דונלד ספוטו ומן הסתם יש עוד הרבה.
(וחבר שלי היה מעיר - מין זה לא סתם!!!)
(ועל זה פורטיס היה מעיר - איזה מין מין?)
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני
סמדר
חבר/ת פורום
חבר/ת פורום


בפורום מ: 24/06/02
הודעות: 60
מיקום: אזור ירושלים

הודעהפורסם: 2:05 6/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

ציטוט:

בתאריך 2002-07-04 14:07, Jupiter כתב/ה:
בבקשה, אל תסקלו אותי בקלטות וידאו של "זולנדר", אבל מישהו יכול להסביר לי (ברצינות!) מה ההתלהבות מהיצ'קוק?


בשביל זה תהיה חייב קודם לענות לי: כמה סרטים של היצ'קוק ראית בחייך, איזה (אם אתה זוכר) ומה חשבת עליהם בכלליות?
אחרי שתענה על זה, אני אנסה לחשוב על תשובה שמסבירה מה ההתלהבות ממנו...
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני
Jupiter
חבר/ת פורום
חבר/ת פורום


בפורום מ: 9/06/02
הודעות: 28

הודעהפורסם: 23:29 6/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

אז ככה: ראיתי את "הציפורים". ציפיתי לסרט מפחיד (הוא גם הוקרן מאוחר בלילה וגם אמא שלי המליצה לי לא לצפות בו כי היא זכרה אותו כמפחיד) אבל הוא היה סרט די רגיל לטעמי. לא משעמם אבל גם לא משהו שנשאר איתי.
ראיתי את "פסיכו", ואהבתי את הסוף הלא צפוי, אבל שוב - הסרט היה בסדר. לא יותר מזה.
ראיתי סרט בשם "49 מדרגות"(???) אבל אני לא זוכר ממנו כלום, מה שחושף ודאי את דעתי עליו.
זהו. אני מתלבט האם ראיתי את "חלון אחורי" או שרק קראתי את הספר כמטלה באנגלית (זה היה בכיתה י', ואני באמת לא זוכר מה היתה דעתי)
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני כתובת AIM Yahoo Messenger MSN Messenger מספר ICQ
אורח






הודעהפורסם: 0:19 7/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

39 המדרגות (!!!), לא נורא אם הוספת עשר.
הסרטים של היצ' כבר לא מפחידים (ולטעמי גם לא מפתיעים - הסוף של פסיכו היה די צפוי) בגלל שהם ישנים. כל כך הרבה חיקויים שלו נעשו וחלקם אף יותר משוכללים, אבל אצלו יש הקפדה מדהימה על הפרטים, על עיצוב הדמות (בעיקר הנשים), העלילה והפריים. למשל החיות המפוחלצות בפסיכו. או ההתעסקות במציצנות.
מומלץ לקרוא גם למי שלא ראה - אבל מדברים על הסוף חיוך

אנתוני פרקיס מציץ לבחורה למקלחת (גוטה??)- אבל גם אתה מציץ לה. אתה אנתוני פרקינס! ושים לב לחור ההצצה - זה פיפ שואו.וכנגד זה יש כל הזמן קלוז אפ על עיניים (אפילו בסצינה האחרונה של המנורה המתנדנת שמראה כאילו יש עיניים חיות בגולגולת. הציפורים המפוחלצות כולן ציפורי צייד עם עיניים חדות (והעיניים שלהם מודגשות בצילום). התחביב של פרקיס הוא לפחלץ ציפורים או במקור - stuffing birds שזה גם לדפוק בחורות (ההומור הנמוך של היצ'קוק).
ואפשר להמשיך...
Oren the Snark
חבר/ת פורום ותיק/ה
חבר/ת פורום ותיק/ה


בפורום מ: 2/07/02
הודעות: 196
מיקום: ירושלים

הודעהפורסם: 0:25 7/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

ההודעה הקודמת היא שלי, שכחתי להיכנס עם השם אז אני לא יכול לערוך אותה... חבל...

הפורום הפך לפורום היצ'קוק אז אולי כדאי לפתוח נושא על שמו?
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני
יעל
מבקרת בקולנוע
מבקרת בקולנוע


בפורום מ: 5/06/02
הודעות: 1581
מיקום: חיפה

הודעהפורסם: 11:10 7/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

זיהיתי אותך! אבל אנונימיותו של אדם כבודו...
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית בקר באתר המפרסם
מסמר חלוד
חבר/ת פורום
חבר/ת פורום


בפורום מ: 26/06/02
הודעות: 99
מיקום: מרכז

הודעהפורסם: 21:09 7/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

היצקוק היה במאי יחודי קודם כל במקוריות , בחדשנות , ובעיקר ( כמו שנכתב פה ) בהקפדה על פרטים.
אנקדוטה משעשעת ( למי שלא מכיר כמובן ): היצ'קוק מופיע בכל אחד מסרטיו לשניה או שתיים כניצב.
לפעמים רואים רק את הצללית שלו , לפעמים הוא פוסע ברחוב , ולפעמים אפילו נרצח ( מי יכול להזכיר לי ביאזה סרט, כי אני שכחתי... ).
שעשוע לצופה.
החלוד.
חתול לבן


_________________
תודה שלום ובטחון!
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני
munchie
חבר/ת פורום
חבר/ת פורום


בפורום מ: 6/06/02
הודעות: 44

הודעהפורסם: 22:03 7/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

הגאונות של היצ'קוק, היא בבניית המתח.
הוא תמיד ידע איך לפתח את הסיפור לאט לאט, ואיך להגביר את המתח בצורה פשוטה אך מבריקה.
ב"ציפורים" למשל, הוא עשה את זה נפלא - כשהאישה מגיעה ל"בודייגה ביי", היא מותקפת על ידי שחף. אז ההתקפות של הציפורים הולכות ומתדגרות עד שזה מגיעה לסצינה המצויינת של העורבים שמתקיפים את הילדים בבית הספר... גם ב"פסיכו" בניית המתח נפלאה.

הוא גם ביים כמה סצינות בלתי נשכחות:
- סצינת המקלחת בפסיכו
- הסצינה בפסיכו שהכסא של האמא מסתובב מהרוח ואנו מגלים את האמת המחרידה
- סצינת העורבים ב"ציפורים".
- סצינת המטוס ב"North by Northwest"
ועוד הרבה סצינות...

עוד דבר שאהבתי בסגנון שלו, זה שהרבה פעמים הוא צילם סצנות מנקודת מבט של הדמות, דבר שהגביר את המתח.

בקיצור, היצקוק לדעתי, במאי גדול...
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית בקר באתר המפרסם
יעל
מבקרת בקולנוע
מבקרת בקולנוע


בפורום מ: 5/06/02
הודעות: 1581
מיקום: חיפה

הודעהפורסם: 0:32 8/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

האמת היא שאכן ידעתי שהיצ'קוק מופיע בכל סרטיו. וזה תמיד נחמד לזהות אותו בהם. ב"מזימות בינלאומיות" למשל, הוא גבר שרץ לאוטובוס בדיוק כשהדלתות נסגרות...

לפני בערך 10 שנים היה מרתון היצ'קוק בסינמטק חיפה. האמת, לא מרתון, מעין חודש היצ'קוק - וראיתי המון סרטים שלו. לאו דוקא את הקלאסיקות - "החלון האחורי", "מזימות בינלאומיות" "ורטיגו" או "אליבי" שראיתי בגיל יותר צעיר, אלא סרטים לא מוכרים וישנים כמו "הצרה עם הארי" (לא "לפרק את הארי" של וודי אלן), "צעירים ותמימים" ועוד. גם את "החבל" ראיתי מספר פעמים - היתה לנו את קלטת הוידאו בבית. מבין סרטים שראיתי "החלון האחורי" הוא בעיני המדהים מכולם. כל הסרט מתרחש במקום אחד - בדירה של "הגיבור", שמרותק עקב פציעה לכסא גלגלים. בעזרת מצלמה עם עדשות טלה הוא צופה בבתי שכנים (זו מין שכונה אמריקאית דחוסה של שנות הארבעים). דרך הצפיה הוא עולה על פרשיית רצח שבצע אחד השכנים. הסרט מצד אחד מצליח ליצור מתח רב בכיוון העלילה הזאת, ומצד שני מכיל הרבה מאד אמיתות על האופי האנושי, בדידות וכו'. ואת זה אני אומרת כמי שראתה את הסרט בגיל 12... אולי היום הייתי מתרשמת פחות והוא היה נראה לי מיושן. למעשה, בטוח שכך, אבל אני חושבת שזה לא מוריד מערכו של הסרט.
דווקא מ- "39 המדרגות" לא התלהבתי. ראיתי אותו באיזה שיעור אנגלית בבית הספר והוא נראה לי מיושן להחריד. "הציפורים", למרות הרעיון המבעית היה קצת חלש מבחינה עלילתית. יתכו שאני לא זוכרת, אבל לא זכורים לי טוויסטים מרתקים. את "פסיכו" ראיתי רק בגרסת הון-סנט (הרימייק שנעשה לפני מספר שנים) וממש לא התלהבתי. אומרים שהסרט הוא תעתיק מדויק פריים by פריים (פרט לכמה תוספות קטנות של הבמאי) - מעניין אם התחושה כשצופים היא אותה תחושה.

בקיצור עדיין, חסר לי מישהו שיכול בכלים קולנועיים לנתח את הגאונות שלו כבמאי. (למרות שהנסיון של אורן הסנארק היה די מוצלח. אגב, מה זה סנארק? זה סוג של shark?)
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית בקר באתר המפרסם
Oren the Snark
חבר/ת פורום ותיק/ה
חבר/ת פורום ותיק/ה


בפורום מ: 2/07/02
הודעות: 196
מיקום: ירושלים

הודעהפורסם: 22:06 8/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

מאוד מחמיא לי שתביעות המקשים שלי ניכרות גם שאני שוכח לכתוב את השם.
אגודל למעלה
להסביר בכלים קולנועיים זה קצת קשה לי כי עוד לא למדתי קולנוע, אבל כמו שאמר כבוד השר – אני יכול לנסות. היצ' גם היה מאוד מעורב בתסריט כך שלמעשה גם הסיפור ולא רק הקולנוע הוא שלו. נתמקד בסרט שלפחות חלקינו מכירים ומוקירים – קלרה הקדושה. יש שם את הסצינה שהמנהל חוקר את התלמידים והמצלמה עושה לו זום אין לפה ונבלעת בחור השחור של הפה ואז יש קאט לתמונה חדשה שהיא כאילו המשך של השחור אבל לא. אם אני זוכר נכון אז הסרט הראשון שראיתי דבר כזה הוא שלושים ותשע המדרגות (שם היצ' מופיע בתפקיד הנותן בגונג. נכון?). הוא חוזר על הטריק בסצינת הרכבת במזימות בין לאומיות (וזה גם צילום מפתח בדייר של פולנסקי). אם יעל כבר הזכירה את חלון אחורי – אז גם זה פיפ שואו כמו פסיכו, רק שם המציץ הוא הגיבור הטוב. אבל הוא עדיין מציצן (סוטה?). זה הקטע- ליצור גיבור עם תכונה בלתי נסבלת שהופכת אותו למנוול ולגרום לצופה להזדהות איתו – להכשיר את השרץ. עוד משהו קולנועי מאוד בולט – בפסיכו הדמויות קצת (או הרבה) חצויות, יש עשרות פריימים חצויים ושבורים על ידי קישוטים, דברים שתלויים מהתקרה, מנוף שחוצה את הנוף ואת החלון ונדמה לי שגם הכותרות מופיעות בצורה שחותכת את המסך לאורך ולרוחב.אה, וכמובן הבית של האמא לעומת המלון השטוח.
לא ראיתי את הסרט מזמן אז תסלחו לי אם קצת עירבבתי.

אגב, יש פרודיה (או חיקוי) מצויינת על היצ'קוק שנקראת חידון בחרוזים (sharade). מומלץ בחום.

סנרק? דמות מסיפור של לואיס קרול (the hunting of the sanrk). כל הספר מחפשים את הסנרק אבל אף אחד לא ממש יודע מה זה וספק אם הוא בכלל קיים. ספר חמוד. עליסה בארץ המראות יותר טוב.
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני
Oren the Snark
חבר/ת פורום ותיק/ה
חבר/ת פורום ותיק/ה


בפורום מ: 2/07/02
הודעות: 196
מיקום: ירושלים

הודעהפורסם: 22:09 8/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

פתאום שמתי לב שהכוכבים בצד מתמלאים ככל שאתה כותב הודעות. כדאי לי לפרק הודעה ארוכה כמו הקודמת לשבע-מאות שלושים ואחת הודעות קצרות ולזכות במילוי...
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני
מסמר חלוד
חבר/ת פורום
חבר/ת פורום


בפורום מ: 26/06/02
הודעות: 99
מיקום: מרכז

הודעהפורסם: 23:11 8/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

רבים לא ממש יודעים , אורן , ש'חידון בחרוזים' הוא לא של היצ'קוק!
זה ממש מפתיע אנשים שאני מגלה להם במקרה שזה סרט ( מחווה? ) בסגנון היצ'קוק.
לדעתי הסרטים הטובים ביותר שלו הם 'ורטיגו' ( יש המגדילים לומר - אחד הסרטים הגדולים בתולדות הקולנוע ) , ו'מזימות בינאומיות'.
אני מציע לצופה שזו הפעם הראשונה שהוא צופה בסרט שלו ( בעיקר הסרטים הגדולים , ורטיגו , וגם הציפורים לדוגמא ) , לא לשפוט את היצ'קוק במדדים הנהוגים היום.
אין ספק שלפי מדד סרטי הצעקה הסרט הציפורים לא נספר אפילו. צריך להעריך את הסרטים שלו בפרספקטיבה של זמן. צריך לזכור שעקרונות סרטי המתח והאימה שאנחנו רואים היום נבנו לא מעט בזכות אדון אלפרד , ולזכור שחדשנות נמדדת לעיתים במידת השינוי שגרמה לעולם הקולנוע.
מהבחינה הזו אין שני להיצ'קוק. אני לא יודע איך היה נראה עולם הקולנוע היום לולא אלפרד היצ'קוק , ינוח בשלום על משכבו.
החלוד.
חתול לבן

_________________
תודה שלום ובטחון!
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני
Oren the Snark
חבר/ת פורום ותיק/ה
חבר/ת פורום ותיק/ה


בפורום מ: 2/07/02
הודעות: 196
מיקום: ירושלים

הודעהפורסם: 23:35 8/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

כן, חידון בחרוזים באמת עלה על הניואנסים הדקים. אם כבר סרט שחושבים שהוא של היצ'קוק - אורות הגז. הסיפור מתאים להיצ'קוק, הבימוי מתאים לו וזה עם אינגריד ברגמן שהייתה השחקנית החביבה עליו (ועלי) בסרטים המוקדמים עד שהוא זרק אותה כי היא לא נענתה לפלירטים שלו (אני עוד לא זרקתי אותה). היה לי פעם ויכוח עם מרצה שלי לנוירולוגיה (הסרט על אשה בהתמוטטות עצבים)והייתי צריך להוציא לו תדפיס מהאינטרנט כדי להוכיח שזה לא היצ'. הסרט מעולה ומומלץ לכולם!!!

אני לא ממש מסכים לגבי הפרספקטיבה של הזמן. אני לא מסכים לראות סרט כי פעם הוא היה קלאסי או פורץ דרך. סרטים כאלו שיראו חוקרים של היסטוריה והתפתחות הקולנוע. נכון שבמאי גדול הוא כזה שפרץ דרך חדשה, אבל כדי שהסרט יהיה גדול צריך להיות בו משהו על זמני מבחינת המשחק או טיפול בנושא. האזרח קיין, למשל, הוא עדיין סרט מעניין למרות שהבימוי בו מיושן ולמרות שסטודנט שהיה מביים סרט כזה כתרגיל (כיום) היה עף מהקורס. אי אפשר להמליץ למישהו לראות סרט כי הבמאי גדול אם הסרט לא מעניין את הצופה המודרני (=אני).
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני
הצג הודעות מלפני:   
   נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב    אינדקס הפורומים של יעל מבקרת בקולנוע -> דיוני קולנוע כל הזמנים הם GMT +2 (שעון ישראל)
לך לעמוד 1, 2  הבא
עמוד 1 מתוך 2

 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע בסקרים בפורום זה
בחזרה לדף הראשי


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
אל אינדקס הפורומים